دیجیتال مارکتینگ در ابعاد جدید

در تعاریف قبلی دیجیتال مارکتینگ به مواردی همچون: وب سایت، کمپین های ایمیلی، تبلیغات دیجیتال، مدیریت شبکه های اجتماعی و پست در وبلاگ در حد بیسیک توجه می شد و در واقع بیشتر روی افزایش بازدید تمرکز داشت. اما اخیراً دیجیتال مارکتینگ ابعاد گسترده تری به خود گرفته است و لازم است شرکت های فعال در ایران هم از توجه به این موارد غافل نباشند.

در ادامه توجه شما را جهت آشنایی بیشتر با این مفاهیم جلب می کنیم.

  • مارکتینگ یکپارچه تر:

مارکتینگ سنتی و مدرن باید ادغام شود. به جای تماس سرد و بی روح، یک تماس گرم ایجاد کنید.به عنوان مثال اگر کسی مقاله ای در وب سایت شما مطالعه کرد، با ارسال یک ایمیل با یک محتوای مرتبط و جذاب ارتباط را با او ادامه دهید.

  • یک مجموعه تکنولوژی برای داشتن مارکتینگ منسجم تر:

هیچ ابزار نرم افزاری به تنهایی نمی تواند نجات دهنده باشد و بازاریابی دیگر فقط بخش خلاقانه نیست. زیرساخت های تکنولوژی مارکتینگ نیاز دارند طراحی شوند و به درستی با دیگر ابزارها یکپارچه شوند. نه یک ابزار برای شبکه های مجازی نجات دهنده شماست و نه داشتن CRM به تنهایی راه حل مقابله با چالش های پیش روست. فقط به یک مجموعه فکر کنید و به این فکر کنید که آنها چطور با همدیگر کار خواهند کرد.

  • اهمیت بیشتر نقش بازاریابی:

دیجیتالی شدن دیگر تنها به بخش فناوری اطلاعات سازمان شما مربوط نیست.  مارکتینگ شما بیشتر از همیشه به آن نیاز دارد. مارکتینگ نیاز دارد که اطلاعات بیشتری در مورد امکان اجرای اتوماسیون مارکتینگ داشته باشد و حتی مارکتینگ می تواند به بخش فناوری اطلاعات کمک کند که شاخص های ارزیابی عملکرد دقیق تری برای سیستم ها تعریف شود.

  • استراتژی مارکتینگ omnichannel:

این بخش به آنالیز عمیق تر و داده کاوی مثل هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نیاز دارد. این استراتژی،  زمانی که اسم برند شما مطرح می شود تنوعی از رسانه ها را با خود به همراه می اورد و این ارزش افزوده بزرگی است. تمرکز تنها در یک کانال، شما را محدود می کند به خصوص وقتی که خریداران شما در آن کانال نباشند.

  • تمرکز بیشتر روی بازاریابی B2B:

فروش به بیزینس ها باید به بخشی از فرایند دیجیتال مارکتینگ شود.

  • درک درست از اینکه چه چیزی تخریب کننده خواهد بود:

جذاب ترین بخش بیزینس شناخت رفتار مشتری است.

 

چه نوع حضوری در دنیای دیجیتال مشتریان را در زندگی دیجیتالیشان عمیق تر درگیر می کند؟ برای پاسخ صحیح آقای ساحر گاتاس تحقیقاتی انجام داده که طی آن الگوی تکراری سه رفتار را موجب پذیرش تجربیات دیجیتالی جدید می داند: 

  1. دسترسی: مصرف کنندگان به دنبال برقراری ارتباط با محتوای دیجیتال و دسترسی به داده های دیجیتالی به سرعت و به راحتی هستند. هر پیشنهادی که این دسترسی را بیشتر کند، قانع کننده تر خواهد بود. به پیام های متنی در تلفنهای همراه اولیه فکر کنید که مدل ارتباطات را با قابلیت دریافت و ارسال پیام از هر کجا در هر زمان تغییر داد.
  2. سرگرم کننده: هنگامی که مصرف کنندگان می توانند به این محتوا دسترسی پیدا کنند، آنها چیزی که به نیازهای آنها مطابقت بیشتری داشته باشد را میخواهند که درواقع این خواسته حسی و تعاملی بودن است. نیاز دیجیتالی آنها با عطش محتوا مشخص شده است. همچنان این جمله که "محتوا پادشاه است" کاملا درست است. محتوا محرک رفتار مشتری است. چطور میخواهید از آنلاین مارکتینگ انبوه (mass online marketing) به ارتباط یک به یک و سرگرمی در پلن بازاریابی آنلاین حرکت کنید؟ چطور میخواهید منبع محتوای ارزشمند برای مشتریانتان باشید؟ همیشه روی مراقبت از مشتری تمرکز کنید. در گفتگوهای آنلاین مشارکت کنید. بپرسید تا دورنمای چالش های بیزینس تان را ببینید. در کمپین های بازاریابی خود صادق باشید تا از پیشرفت خود اطمینان حاصل کنید.
  3. شخصی سازی: مشتریان تمایل زیادی به شخصی سازی تجربیاتشان دارند. در یک نگاه کلی، مشتریان از داشتن چند کانال تلویزیونی محدود به دنیای با میلیاردها صفحه اینترنتی وارد شده اند. آنها با شبکه های دیجیتالی شان آموزش دیده اند تا انتخاب های بیشتری برای زندگی شخصی شان داشته باشند. آنها به شدت به دنبال افزایش تجربه های منحصر به فردشان هستند.

در نهایت توجه کنید که وقتی موتور بازاریابی تان را درست می کنید برای مشتریانتان هم به فکر سفرهای متفاوتی باشید.

 

با ما در تماس باشید و به روزترین و اثربخش ترین تجربه دیجیتال را برای خود و مشتریانتان به ارمغان آورید. 

تماس با ما