بازاریابی برای اپلیکیشن ها و بازی ها

 

 

بیش از سه میلیون اپلیکیشن فعال در اپ استورهای اندروید و IOS وجود دارد. برنامه شما برای موفقیت اپلیکیشن تان چیست؟

 

 
 
 
 
 

در این مقاله قصد داریم چک لیستی از مواردی که قبل و بعد از انتشار اپلیکیش لازم است انجام دهید ارائه کنیم.

فراموش نکنید که یک برنامه بازاریابی قوی و خوب می تواند یک اپلیکیشن ضعیف را هم بزرگ کند.

 

چک لیست برای برنامه ریزی قبل از معرفی اپلیکیشن:

٭ نام

  • معرف عملکرد اپ باشد.
  • به راحتی در ذهن بماند.
  • عنوان بایدحاوی نام برند و بین 1 تا 3 کلمه باشد.
  • در اپ استورهای لوکال، از اسامی به زبان همان منطقه استفاده شود.
  • قبل از انتخاب نام نهایی، روی استراتژی ASO(بهینه سازی اپ استور) کار کنید.

٭ کلمات کلیدی

  • استفاده مشترک از منطق و احساس برای انتخاب کلمات کلیدی که بهتر اپلیکیشن را توصیف کند.
  • از ابزارهای جانبی برای آنالیز پتانسیل کلمات کلیدی و ترافیک آنها استفاده کنید. مثل SensorTower, ASOBuilderو ...
  • توضیحات اپلیکیشن های رقبا را مطالعه کنید تا کلمات کلیدی جدیدتری کشف کنید.
  • از تمام فرصت درج کلمات کلیدی استفاده کنید و به یک یا دو مورد بسنده نکنید.

٭ رتبه بندی و امتیازات

  •  4 و 5 ستاره بودن اپلیکشین بسیار مهم است.
  • هر نسخه اپلیکیشن، رتبه متوسط خودش را دارد. اگه رتبه پایینی در اپ استور دارید نسخه آپدیت منتشر کنید.
  • برای رقابت با رقبا داشتن رتبه بالا بسیار مهم است.

٭ اسکرین شات

  • از 6 اسکرین شات، 2 اسکرین شات اول باید به بهترین روش اپلیکیشن را توصیف کند و مخاطب را جذب کند.
  • مشخص کنید که تصویر به صورت افقی یا عمودی بهتر اپلیکیشن شما را وصف می کند.
  • ترجیحا از دموی ویدیویی برای اسلاید اول استفاده کنید.

٭ پیش نمایش ویدیو

  • یک ویدیو دمو تهیه کنید.
  • روی بهترین ویژگی های اپلیکیشن تمرکز کنید.
  • با یک پیغام در پایان ویدیو مخاطب را به واکنش و نصب ترغیب کنید.
  • برای آیفون و آیپد ویدیوی جداگانه ای ضبط کنید.
  • ویدیو بین 15 تا 30 ثانیه باشد.
  • به صورت H.264 MPEG codecs  سی فریم بر ثانیه و کمتر از 50 مگا تهیه شود.

٭ آپدیت ها

  • به صورت کاملاً مشخص، کوتاه و مستقیم تغییرات جدید را اعلام  کنید.
  • باید در نتایج جستجو مورد توجه باشد.
  • آیکون باید در ابعاد مختلف مقیاس پذیر باشد و خوب دیده شود.

٭ آمادگی حضور

  • یک متن کوتاه (2 تا 3 پاراگراف) که بهترین ویژگی اپلیکیشن شما را وصف کند بنویسید. این متن، پیش نویسی خواهد بود که شما بتوانید با اضافه کردن جزئیات بیشتر در اختیار بلاگ های مختلف و مرتبط بگذارید. اضافه کردن یک لینک ارجاع به ویدیو در متن هم کمک بزرگی می کند که خبرنگاران و بلاگرهای بیشتری اپلیکیشن شما را ببینند.

٭ لیست رسانه ها

٭ حداقل یک لیست 15 تا 25 تایی آماده کنید از رسانه های پرمخاطب یا کم مخاطب ولی توجه کنید که حتماً این رسانه ها به موضوع اپلیکیشن شما مرتبط باشند و مخاطبان شما را پوشش دهند.

٭ برنامه زمانی

  • آگاه باشید که مطرح کردن اپلیکیشن یک فرایند طولانی مدت است و باید در این راه پشتکار داشته باشید. تعداد زیادی از رسانه هایی که لیست کردید پاسخگو نخواهند بود و یا مرتب باید پیگیری کنید و یا به ادامه لیست رسانه ها مراجعه کنید.انه ای ضبط کنید.

٭ سایتهای تحلیل و بررسی

  • هرچقدر منابع بیشتری برای اپلیکیشن تان ایجاد کنید، افراد بیشتری اپ شما را نصب خواهند کرد. سایتهای تحلیلی و بررسی اپلیکیشن ها را شناسایی کنید و در آن ها حضور داشته باشید.

٭ شبکه های اجتماعی

  • قطعاً یکی از مهمترین و بهترین فضاهای معرفی اپلیکیشن شبکه های اجتماعی هستند. فقط باید توجه کنید که حضور در این فضا نیاز به مراقبت و پشتیبانی مخاطبان دارد. بنابراین در هر یک از شبکه ها مثل فیس بوک، اینستاگرام، تلگرام، توییتر، لینکدین و .. حضور داشتید باید برای هر کدام برنامه پشتیبانی مستقلی داشته باشید و برای هرکدام محتوای متفاوتی تولید کنید. 
 
 
 

ما در راهکارهای همراه شما را در معرفی و رونمایی اپلیکیشن همراهی خواهیم کرد. جهت مشاوره، برنامه ریزی و یا اجرای برنامه بازاریابی اپلیکیشن تان با ما در تماس باشید.