طبق مطالعات و ارش گذاری های مختلفی که انجام شده برند لوکس فرانسوی هرمس، با ارزش ترین برند لوکس در جهان است و جعبه های نارنجی آن هم نماد مد و شیک بودن است.

 

این برند محصولات خود را در جعبه هایی نارنجی رنگ ارائه می کند، اما در مورد تاریخچه به وجود امدن این جعبه ها چه می دانید؟

«جنگ جهانی دوم به تازگی تمام شده بود اما کمبود کالا همچنان وجود داشت. جعبه های ظریف و شیک هرمس که به رنگ های کرم طلایی و بژ بودند دیگر موجود نبود و امکان تهیه آنها هم وجود نداشت.نارنجی، رنگی که مورد پذیرش هیچکس نبود، تنها گزینه موجود بود. هرمس هم چاره ای به جز قبول کردن این رنگ نداشت و در نتیجه جعبه های نارنجی هرمس به وجود آمدند و به نشان مد و شیک بودن تبدیل شدند. رنگ گرم نارنجی و الگوی دانه دار، میراث خانه چرم هرمس شد.»
 
 
این داستان کوتاه بهانه ای است برای صحبت درمورد :

اهمیت برند

مدت مطالعه: حداکثر 7 دقیقه

 

بدیهی است که برندسازی یا برندینگ تاثیر به یادماندنی روی مشتریان می گذارد و در واقع به مشتریان شما می گوید که چه توقعی از شما یا شرکت شما داشته باشند. برندینگ وجه متمایز کننده شما از رقبایتان است. برندینگ توسط یک مجموعه با کیفیت باعث می شود که مشتریان به آن برند باور داشته باشند و به آن وفادار باشند.
 
از طرف دیگر برندینگ کمک می کند که کارکنان آن برند اهداف سازمان را بهتر درک کنند و در نتیجه به آن وفادار باشند و با افتخار در آن محل کار کنند.
 
در ادامه دلایل بیشتری از اهمیت برندسازی ذکر شده است که به شما بگوییم هر چه سریع تر برای برندینگ اقدام کنید.

شرکت راهکارهای همراه با کادری مجرب و با پشتکار، آماده همکاری با شما عزیزان می باشد.

 
امروزه رقابت در هر کسب و کاری دیده می شود و شرکت های بی شماری یک محصول یا خدمت را ارائه می کنند.
 
مشتریان امروز، از برندها خرید می کنند. آنها از برندی خرید می کنند که یا بیشتر با آن آشنا هستند(خریدار قبلی) یا توجه آنها به طریقی به آن برند جلب شده است(تحت تاثیر تبلیغات مستقیم، غیر مستقیم،دوستان و آشنایان و ...)
 
در گذشته برند نقش متمایزکننده محصول در بازار را داشت. اما امروز در کنار این نقش، مجموعه ای از خصوصیات شخصیتی به محصول اضافه می کند و به صورت اتوماتیک جایگاه آن را در بازار و ذهن مخاطبان هدف مشخص می کند.
 
در اصل در برندینگ،تخصیص ویژگی هایی مثل لوگو، رنگ، صدا، ... ، و به وجود آوردن یک شخصیتی که ماهیت مستقلی داشته باشد، را داریم. یعنی یک محصول عمومی را به چیزی تبدیل می کنیم که قابل تشخیص است و به راحتی در یاد می ماند.
 
برندهای مختلف ویژگی های متفاوتی دارند و این برندینگ هست که محصول شما را آن طوری که شرکت شما تمایل دارد در بازار ارائه می کند و از محصول سایرین متمایز می کند.
همانطور که گفته شد، برندینگ خصوصیاتی به محصول اضافه می کند که باعث ایجاد رویدادهایی قبل و بعد از خرید می شود. مثل عکس هایی که بعد از خرید در فضای مجازی منتشر می شود و تجربه هایی که ممکن است فرد از تجربه خرید خود منتشر کند.
 
ماهیت مستقلی که برند دارد باعث ایجاد اعتماد بیشتر در مشتری می شود. البته باید مراقب بود چون این اعتماد اگر خدشه دار شود ضمن اینکه تاثیری بسیار منفی روی برند دارد، مشتری می تواند از راه قانونی شرکت را بازخواست کند.
 
ارزش ویژه برند، روی قیمت محصول هم اثرگذار است و مشتریان حاضرند برای محصول برندد مبلغ بیشتری پرداخت کنند.
 
برند ماهیت مستقلی دارد و می توانید آن را به صورت مسقل بفروشید.
 
یک برند قوی مثل یک آهن ربا عمل می کند که مشتریان را به خودش جذب می کند. برندینگ قوی یعنی اثرگذاری مثبت شرکت روی ذهن مشتری. و این دقیقا همان چیزی است که به تبلیغات دهان به دهان و بازاریابی ویروسی می رسد.
 
تمام روش های بازاریابی مثل اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی ارجاعی (referal marketing) ، بازاریابی وابسته (affiliate marketing) و حتی استراتژی های تبلیغات، تنها در صورتی که با یک برند بنام همراه باشد، موفق خواهند بود. استراتژی های بازاریابی بدون هویت برند نتیجه ای نخواهند داشت.
 
یک برند معروف به راحتی اجازه توسعه بازار و ارایه محصول جدید را به بیزینس می دهد. مشتریان محصولات قبلی برند، راحت تر به محصولی که توسط برند مورد علاقه و اعتمادشان ارائه می شود اعتماد می کنند.
 
و همانطور که در داستان ابتدای این صفحه مطالعه کردید، وقتی شما برندی قوی داشته باشید، می توانید سلیقه مشتری خود را هم تغییر دهید و رنگ نارنجی بدون تقاضا را به رنگی لوکس و مورد پذیرش تبدیل کنید.
 
با همه این تعاریفی که از برند داشتیم فکر کنید که برای برندینگ شرکت یا شخص خودتان چه کارهایی انجام داده اید؟
 

با ما در تماس باشید و از تجربه و دانش تیم راهکارهای همراه در مسیر برندسازی تان بهره مند شوید

پل ارتباطی ما 021-86083605 و ایمیل info@allysolutions.ir