راهنمای SEO ویژه مدیر عامل ها

هر آنچه که شما باید درباره SEO بدانید

زمان مطالعه: کمتر از 5 دقیقه

 
به عنوان یک مدیر عامل یا CEO ، هدف شما رشد شرکتتان است. فروش دائما در نوسان است و تلاش های بازاریابی شما متناسب با آن در جریان است.
 
پیدا کردن راه های جدید برای رسیدن به اهداف ممکن است سخت باشد. روش های مرسوم قدیمی یا سنتی برای رشد شرکت اشباع شده اند و دیگر اثربخش نیستند؛ هم برای شما هم برای رقبای شما. تعداد زیادی از مدیر عامل ها از کانال مهم دیگری، که در آن به راحتی می توانند بازار خودشان را پیدا کنند و ROI خوبی داشته باشند ، استفاده نمی کنند.
 
بهینه سازی موتور جستجو یا SEO به عنوان یکی از مفیدترین کارهایی است که می توانید برای تجارت خود انجام دهید و  وارد صحنه رقابت شوید. تعداد کمی از کانال های بازاریابی امکان ارائه نتایج قابل اندازه گیری را دارند و SEO یکی از بهترین هاست.
 

نگاهی بر SEO : ویژه مدیران ارشد - C-Level

 
همه میدانند که گوگل چیست. اما خوب است بدانید 99% ایرانی ها از موتور جستجوی گوگل استفاده می کنند. این عدد در امریکا 81% است.
 
این بدان معناست که هر چیزی که در گوگل نشان داده شود توسط تعداد بسیار بسیار زیادی از مردم دیده خواهد شد. البته این بزرگترین مشکل SEO هم هست.
 
گوگل برای دیده شدن به شما دو انتخاب می دهد:
 

پول دهید تا دیده شوید:

این روش به تبلیغات PPC (pay per click)  شناخته می شود. در این روش شما در مکان های بسیار خوبی در گوگل دیده می شوید، اما در طول زمان این روش پرهزینه است.
 
یا
 

رتبه طبیعی:

 
گرفتن رنک - Rank بالا از طریق SEO در موتور جستجو به روش طبیعی کار سختی است، اما ارزش بالاتری دارد، ROI بهتری دارد و به عنوان سرمایه گذاری بلندمدت برای شرکت شما لحاظ می شود.
 
 

حالا ،به عنوان CEO، وقت پرسیدن چند سوال مهم از خودتان است:

 
  • آیا اصولا پول زیادی برای منافع موقتی که ممکن است عملکرد وب سایت تان را بهبود ببخشد خرج می کنید؟
یا
  • روی یک راه حل بلند مدت سرمایه گذاری می کنید که پتانسیل جذب مشتری با هزینه ای بسیار کم را دارد؟
متقاعد نشدید؟
 

در صورت تمایل ما در شرکت راهکارهای همراه میتوانیم در کنار شما باشیم و برنامه طولانی مدتی برای دیده شدن شما در دنیای آنلاین داشته باشیم.

 

PPC یا SEO

حالا وقت این رسیده که کمی وارد جزئیات بیشتری شوید.
PPC معمولا در بخش بالا و راست نتایج جستجو نمایش داده می شود.
 
بخش خاکستری رنگ تصویر را می بینید؟ اگر به تازگی روی اینترنت مارکتینگ یا دیجیتال مارکتنیگ کار می کنید، PPC راه خوبی هست که در این قسمت دیده شوید. هرچند که این کار میتواند:
- گران باشد
- هر بازدیدننده ای برای شما هزینه دارد
- چشمان کاربران اینطور آموزش دیده یا عادت کرده که از تبلیغات PPC  رد شود و وارد لینک های دیگری شود.
 
نتایج جستجوی ارگانیک، صفحاتی هستند که برای موتورهای جستجو بهینه سازی یا optimized شده اند. این جایی هست که کاربران در جستجوی اطلاعات مرتبط هستند. از نظر فنی، اینجا بودن رایگان است و هر چه بالاتر باشید، ترافیک بیشتری به سمت وب سایت شما وارد می شود.
 
طبق مطالعات اخیر : اولین نتیجه ارگانیک، 33% ترافیک را دریافت خواهد کرد.
 

از SEO چه انتظاراتی دارید؟

ROI ماندگار

SEO منافعی برای شرکت شما به همراه دارد که مارکتینگ سنتی و PPC ندارد. به عنوان مثال میتوان گفت SEO یکی از تجهیزات برای استراتژی بلندمدت شماست. در طول زمان شما واقعا از ثمرات آن بهره مند می شوید.
 

رتبه بالاتر

با استفاده از استراتژی های SEO، می توانید در گوگل، انتظار رنک یا رتبه بالاتر داشته باشید. با هر افزایشی که در رنگ مشاهده می کنید منتظر ترافیک بالانری که به سمت وبسایت شما می آید، باشید.
 

فروش بیشتر

بهینه سازی کلمه های مشخص هم به شما برای گرفتن رنک بهتر کمک میکند و هم به شما امکان گرفتن ترافیک بیشتر میدهد. این ترافیک هم در وبسایت شما قابل مشاهده است و هم باعث خرید محصول و خدمات شما توسط بازدیدکنندگان می شود. پس رنک بهتر یعنی ترافیک بیشتر و در نهایت به معنی فروش بیشتر است.
 

همه چیز را اندازه گیری کنید

همیشه گفته شده که بزرگترین مزیت seo نسبت به سایر ابزارهای بازریابی این است که همه المان ها قابل اندازه گیری هستند. وب به شما داده ها و اندازه گیری های آماری زیادی ارائه می کند که شما می توانید از آنها برای آنالیز کردن کمپین های آنلاین و اصلاحات احتمالی مورد نیاز استفاده کنید و در واقع فضایی برای شما فراهم می شود که فعالیت های آتی خود را هم بهینه سازی کنید و همچنان نتیجه این بهین سازی ها ROI بالاتر و فروش بیشتر خواهد بود.
 

چه مواردی به SEO منتج می شود؟

 
المانهای زیادی در سئو تاثیرگذار است که گاها میتواند پیچیده باشد. در شرکت هایی که خدمات SEO به صورت حرفه ای ارائه می کنند در هر پروژه SEO تعداد 5 یا 6 نفر به صورت اختصاصی با این عناوین شغلی کار می کنند:
 
- Web developer یا توسعه دهنده وب
 
- گرافیست یا طراح گرافیک
 
- طراح وب
 
- مدیر مارکتینگ یا بازاریابی
 
- تولید کننده یا ادیتور محتوا
 
- مسئول ارتباطات و تماس ها
 

باور کنید که برای رسیدن به SEO مطلوب، به همه این افراد نیاز دارید. ما یک آژانس تبلیغات با تمرکز بر دیجیتال هستیم و از تیمی حرفه ای با رزومه بسیار قوی در این کار بهره مند هستیم. به ما اعتماد کنید.

 

المان های SEO:

- On-Page SEO : برای دیده شدن بهتر سایت شما در صفحات جستجو  مثل یک اهرم قدرتمند عمل میکند. برای ارزیابی وضعیت این المان به این موارد توجه کنید:
 
     - کیفیت محتوای صفحه
 
     - ارتباط کلمه های کلیدی در صفحه
 
     - وضعیت درگیر شدن یا engagemnet  بازدیدکننده ها
 
     - تازگی محتوا
 
     - استفاده از المان های HTML 
 
     - سرعت لود شدن صفحه
 
     - ریسپانسیو بودن وب سایت یا داشتن ورژن موبایل
 
     - شکل آدرس های صفحات یا URL ها
 
     - نداشتن محتوای تکراری
 
     - معماری کلی وبسایت
 
-  Off-Page SEO
شاید گفتن امتیاز این آیتم کمی سخت تر و پیچیده تر باشد. اما به هر حال باید توجه کنید که بخشی از ارزش SEO به این آیتم مرتبط است. این بخش در درجه اول با میزان اعتماد به وب سایت شما سروکار دارد. در ادامه لیست مواردی که در این خصوص باید توجه کنید ذکر شده است:
     - تعداد لینکهای خارجی به وب سایت شما
     - کیفیت لینک های خارجی
     - متنی که برای لینک شدن به سایت شما استفاده شده است
     - تاریخچه سایت
    - سن وب سایت
    - محبوبیت  اجتماعی (حضور در شبکه های اجتماعی)
 
همه این آیتم های متنوع تنها بخشی از ضرایب تاثیر گذار گوگل در رنک کردن سایت ها هستند. اما تاثیر بسیار پر رنگی در ارتقا رتبه سایت دارند.
فراموش نکنید SEO در یک مجموعه یک تعهد و خواست جمعی است. همانطوری که گفته شد، SEO وظایف و کارهای متفاوتی دارد. مسئولیت این کار با واحد مارکتینگ است ولی حتما نیاز هست که یک همکار آی تی یا فنی با تیم مارکتینگ همکاری کند؛ در غیر این صورت قطعا با وضعیت پیچیده ای مواجه خواهید شد. 
 

به عنوان یک مدیرعامل، با استخدام یک مشاور و یا مجری SEO خوب میتوانید سرعت دستیابی به اهداف خود را افزایش دهید.